Luiss Banking and Finance Week 6/10 september 2021

Are you interested in the Investment Banking, Asset Management, M&A and Private Equity world? Are you preparing yourself for selection processes or would you like to learn more about career paths in finance?

Join Luiss Banking and Finance Week, a series of 45-minute webinars, where you will have the opportunity to listen to the experiences of market's main players professionals and interact with them in a dedicated Q&A sessions.

The event will cover:

• Introduction (structure and career paths, markets and main competitors)
  • Selection processes
  • CV, Cover Letter, applications and preparation for interviews
  • Who is the "ideal candidate"?
  • Possible career opportunities - general information: career steps, salaries, remuneration policies and company welfare
  • Internships and job opportunities

The webinar is open to all university / master students and Luiss Guido Carli graduates interested in the financial world

Look at the calendar in attachment and register for the appointments of your interest

To participate, registration on the Career Center platform is mandatory

Ti interessa il mondo dell’Investment Banking, Asset Management, M&A e Private Equity? Ti stai preparando per le selezioni o vuoi acquisire informazioni sui percorsi di carriera in ambito finance?

Partecipa alla Luiss Banking and Finance Week, un ciclo di webinar della durata di 45 minuti, in cui avrai l’opportunità di ascoltare le esperienze di professional provenienti dai principali player sul mercato e di interagire con loro nelle sessioni di Q&A dedicate.

Le tematiche trattate saranno:

• Introduzione (struttura e percorsi di carriera, mercati e principali competitor)
  • Processi di selezione
  • CV, Cover Letter, Application e preparazione ai colloqui
  • Descrizione del “candidato ideale”
  • Informazioni generali sulle possibili carriere: scatti di carriera, salari, politiche di remunerazione e welfare aziendali
  • Internship e job opportunities

Il webinar è aperto a tutti gli studenti universitari/master e ai laureati Luiss Guido Carli interessati al mondo finance

Consulta il calendario in allegato e registrati agli appuntamenti di tuo interesse

Per partecipare è obbligatoria la registrazione sulla piattaforma Career Center