This website uses third party cookies to improve your experience. If you continue browsing or close this notice, you will accept their use.

Matteo Giuliano Caroli

Matteo Giuliano Caroli
Full Professor

Bio

Matteo Caroli nasce a Milano nel 1963; si laurea in Economia e Commercio alla Luiss Guido Carli nel 1987 e si specializza alla Sloan School of Management del M.I.T., Boston.

Areas of research: Business models, Corporate Social Responsibility, Corporate Strategy, International business, Joint ventures and alliance, Tourism, Urban Marketing

Main publications (last 10 years)

  • Merola, Federico; Caroli, MATTEO GIULIANO; Fersini, Paola; Iaione, FERNANDO CHRISTIAN edited by (2017). Le Casse di previdenza tra autonomia e responsabilità: I professionisti, il risparmio, l’economia reale. LUISS University Press, p. 1-222. ISBN: 9788868561154.
  • Caroli, MATTEO GIULIANO; Cucculelli, Marco; Pongelli, Claudia (2016). Family business going abroad: the effect of family ownership on foreign market entry mode decisions. SMALL BUSINESS ECONOMICS, p. 787-801. ISSN 0921-898X. https://doi.org/10.1007/s11187-016-9763-4.
  • Caroli, MATTEO GIULIANO (2016). Gestione del patrimonio culturale e competitività del territorio: una prospettiva reticolare per lo sviluppo di sistemi culturali generatori di valore. Franco Angeli, p. 1-229. ISBN: 978-88-917-2820-3.
  • Caroli, MATTEO GIULIANO (2015). Gestione delle imprese internazionali. Mc Graw - Hill Italia, p. 1-353. ISBN: 978-88-386-6898-2.
  • Caroli, MATTEO GIULIANO edited by (2015). Modelli ed esperienze di innovazione sociale in Italia: secondo rapporto sull’innovazione sociale. Franco Angeli, p. 1-267. ISBN: 978-88-917-3404-4.
  • Caroli, MATTEO GIULIANO; Pongelli, Claudia; Cucculelli, Marco (2015). Imprese familiari ed entrata nei mercati esteri: il ruolo del coinvolgimento della famiglia nel business. L'INDUSTRIA, p. 93-109. ISSN 0019-7416. https://doi.org/10.1430/79717.
  • Caroli, MATTEO GIULIANO (2014). Il marketing per la gestione competitiva del territorio: Modelli e strategie per attrarre (e far rimanere) nel territorio persone, imprese e grandi investimenti. FRANCO ANGELI EDITORE, p. 14-266. ISBN: 9788891705587.
  • Mazzocchetti, Daniele; Berti, Amy Maria; Sartini, Roberta; Lucarini, Alessandra; Ragusa, Giuseppe; Caroli, MATTEO GIULIANO; Pierelli, Luca (2013). Total nucleated cells as a sole predictor of distinct targets of hematopoietic potential (CD34+ cells) in cord blood units: the results of a large series analysis in autologous cord blood units. TRANSFUSION, p. 1256-1262. ISSN 1537-2995. https://doi.org/10.1111/trf.12458.
  • Simonelli, Felice; Caroli, MATTEO GIULIANO (2013). Harmonization of market entry regulation for the operation of air services in the European Union: A comparative survey of the implementation of Regulation (EC) no. 1008/2008 by Member States’ authorities. JOURNAL OF AIR TRANSPORT MANAGEMENT, p. 39-45. ISSN 0969-6997. https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2012.11.009.
  • Tantalo, Caterina; Caroli, MATTEO GIULIANO; Jeff, Venevenhoven (2012). Corporate social responsibility and SME’s competitiveness. INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY MANAGEMENT, p. 129-151. ISSN 1741-5276. https://doi.org/10.1504/IJTM.2012.045792.
  • Caroli, MATTEO GIULIANO (2009). Un modello per la valutazione della qualità di una destinazione turistica. ECONOMIA DEI SERVIZI, p. 29-46. ISSN 1970-4860.
  • Fontana, Franco; Caroli, MATTEO GIULIANO (2009). Economia e gestione delle imprese. McGraw-Hill libri Italia, p. 1-508. ISBN: 978-88-386-6607-0.